Management vizual folosind Kanban

Cum să îți eficientizezi modul de lucru folosind Kanban?!

 

Vrei să fii mai eficient în ceea ce faci? Implementează în munca de zi cu zi o metodă agilă ce te va ajuta să îți îmbunătățești modul și timpul de lucru.

Folosește Kanban, o metodă  de management vizual ce își are rădăcinile în Lean, menită să îmbunătățească fluxul de lucru la nivel de companie/fabrică/echipă cât și pentru îmbunătățirea modului de lucru individual. Este simplu de implementat, fără a aduce schimbări la nivel de proceduri de lucru sau procese.

Metoda este aplicabilă în varii domenii și o poți adapta cerințelor și nevoilor tale actuale în funcție de taskuri, ne fiind nevoie de un cadru pentru a o implementa, este îndeajuns să urmezi principiile sale.

Astfel, avem 4 pasi:

  1. Stabilirea unui flux al taskurilor, de la momentul când începi efectiv să lucrezi la un task până când acesta ajunge în stadiul de finalizat. O modalitate ușoară este prin a crea o harta vizuală precum:
  2. To do – aici cuprinzi toate task-urile pe care nu le-ai făcut și pe care este necesar să le faci.
  3. Doing – Stabilești care sunt activitățlie la care lucrezi la acest moment, și astfel definești wip – work in progress și totodată și care este limita acestuia. Limita wip este impusă de totalitatea activităților pe care le poți realiza pe zi sau pe săptămână fără a ajunge la suprasolicitare – depinde de cum dorești să implementezi această metodă, la nivel de zi/săptămână.
  4. Lucrând pe activități le vei transfera de la sânga spre dreapta în funcție de statusul în care acestea se află. Un punct important este acela că nu vei putea muta o activitate din categoria to do în doing, atunci când ai deja prea multe activități în această categorie. Focusul trebuie să fie pe realizarea și terminarea unui task și nu pe mutarea task-ului în zona de work in progress atunci când deja ești mult prea încarcat de alte activități.  

Este important acest ultim pas pentru evitarea suprasolicitării. 

Poți implementa și mai simplu acest kanban personalizat. Eu una am activitățile trecute pe post-it notes, trecute în trei coloane cu:  to do, work in progress și done, de asemnea sunt și pe coduri de culori în funcție de proiecte (lucrând pe 4 proiecte, am post-it notes cu 4 culori, fiecare culoare în parte reprezentând un proiect în funcție de gradul de prioritate.)

Din această metodă pot fi derivate varii versiuni de instrumente de management vizual eficiente și customizate pe nevoile individuale sau de echipă.

Sper să găsiți folositor acest articol pentru îmbunătățirea activității de zi cu zi.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.