Leadership în organizații

Astăzi scriu un articol despre diferențele dintre companiile ce angajează persoane pe posturi de conducere ne ținând neapărat cont de tipul de leadership utilizat de către aceștia.

Articolul are în spate experiența mea atât din companii cât și experiența de consultant extern pentru mai multe companii private sau de stat din Brașov/România cu care am avut plăcerea să lucrez. De asmenea, mă bucur să spun că am discutat cu câteva mii de persoane în această perioadă, ceea ce îmi întărește convingerea că un astfel de articol ar putea fi util.

După cum am discutat în câteva articole anterioare, țin să mentionez și acum faptul că diferența dintre un lider orientat către angajați și un lider orientat către task-uri/rezultate este strâns legată de cultura oganizațională pe care aceștia o transmit prin fapte, prin modul în care deleagă task-uri sau abordează diferite alte situații ș.a.

Câți dintre noi nu am avut un lider orientat către rezultate?

Dar pe câți dintre noi ne-a inspirat un lider orientat către angajați?

Astfel, companiile ce angajeaza lideri orientați către angajați, aduc în companie mai exact:

  • Productivitate mai crescută. Asta se datorează orientării către oameni/angajați/echipă cf. studiilor efectuate de Harvard Business School
  • Motivație. Cunoaște modul prin care poate motiva oamnei/angajați/echipe
  • O fluactuație de personal mai scăzută cf. studiilor din Ohio
  • Sigurantă/ încredere
  • Asumarea de responsabilitate
  • Tranzacțiile de tip adult – adult cf. analizei tranzacționale a lui Eric Berne
  • Organizare
  • Implementarea metodologiilor Agile Scrum, Devops sau Kanban în funcție de echipele din companie/industrie
  • Un simț rezervat
  • Atingerea rezultatelor pe termen lung
  • Distanța față de putere scăzută
  • Colectivism – se pune focus asupra echipei
  • ș.a.

Companiile ce angajează lideri orientați către rezultate, aduc în schimb în companie

  • Productivitate
  • O motivație scăzută în rândul angajaților/echipelor
  • O fluctuație de personal ridicată cf. studiilor efectuate de către Universitatea din Ohio
  • Asumarea responsabilității
  • Tranzacțiile de tip adult – copil sau părinte – copil cf. analizei tranzacționale a lui Eric Berne
  • Organizare
  • Implementarea metodologiilor Agile Scrum, Devops sau Kanban în funcție de echipele din companie/industrie
  • Sistematizare
  • O apreciere scăzut față de angajați/echipe
  • Atingerea rezultatelor pe termen scurt
  • Distanța față de putere ridicată
  • Individualism sau colectivism – importante sunt rezultatele nu și modul de colaborare pentru a ajunge până la țel
  • ș.a.

Vrei să faci o schimbare? Atunci poți începe prin leadership!

 

Maria Lovin

Maria Lovin

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.