Executive Coaching pe piața din Brașov – Rezultate cercetare

coaching4Rezultatele cercetării arată faptul că în Brașov, predomină sintagma “singur la putere” și este în concordanță cu marea majoritate a persoanelor ce ocupă o funcție de conducere.

Peste 95% dintre respondenți consideră ca fiind de ajutor și o altă perspectivă asupra deciziilor pe care aceștia le iau. De asemenea, persoanele sunt mai încrezătoare odată ce dezbat /discută deciziile cu un coach ce îi poate ajuta să aibă o perspectivă mai cuprinzătoare asupra situațiilor în care se regăsesc.

Un real interes îl reprezintă faptul că doar 53% dintre respondenți primesc ședințe de coaching, în timp ce 47% nu au parte de astfel de ședințe. Cu toate acestea aproximativ 100% dintre respondenți consideră ca fiind de ajutor să primească o altă perspectivă asupra problemelor pentru care trebuie luată o decizie.

De asemenea, aproximativ 100% dintre respondenți sunt receptivi în a face schimbări legate de stilul de conducere în urma unui feedback. De aici reiese și necesitatea serviciilor de coaching pe piață dar și faptul că sunt dorite de către persoanele ce dețin funcții de conducere.

Un următor punct important este faptul că persoanele de decizie în privința procesului de coaching în companii sunt atât directorii/CEO dar în proporție de 26% avem și propria inițiativă a persoanelor. De aici și procentajul de 68% la răspunsul afirmativ în cadrul întrebării “Board-ul companiei este/ar fi înștiințat de progresele obținute în urma ședințelor de Coaching?”

Comportamentul de lider orientat spre oameni deține cel mai ridicat interes în rândul respondenților, privind aria de dezvoltare. – Întrebați despre ariile de dezvoltare profesională, respondenții au ales comportamentul de lider orientat spre oameni ca fiind cea mai importantă abilitate ce doresc să o dezvolte, fiind cotată cu 68% și aleasă de către respondenții ce dețin funcții de conducere.

Răspunsul la întrebarea “De ce sunt importante aceste tipuri de comportament? (comportamentul de lider orientat spre oameni sau sarcini)” reiese din studiile efectuate de către autorii Fleishman și Harris, prin faptul că fluctuația de personal este ridicată în rândul companiilor în care angajații au un lider orientat spre sarcini, iar în companiile cu lideri orientați spre oameni fluctuația de personal este una scăzută.

Pentru mai multe detalii despre cum diferențiem cele două tipuri de comportamente și caracteristicile liderilor ce le dețin pot fi regăsite și în: „Patterns of leadership Behavior Related to Employee Grievances and Turnover”.

Sper ca articolul acesta să fie un pas în demararea (acolo unde este cazul) și promovarea coaching-ului.

Pentru mai multe detalii despre cercetare, nu ezitați să îmi scrieți.

O seară frumoasă!

coaching

Maria Lovin

Maria Lovin

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.